En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 17 maj 2011

Akta dej!! Och varna dina vänner!

Det går en lurare lös!! Fast jag tror inte han jobbar ensam, de är nog flera! På en parkering nära dej står han och lurar. Han har antagligen en hyrbil, snygg kostym och "putsat" utseende. Ofta italienare. Han är här för att sälja in en kollektion italienska skinnjackor som heter A Collezione, nu har han provat lyckan i din stad och ska åka hem till Italien igen men har ett problem. Han har fått skinnjackor över! Nu kan du få köpa dom här billigt för frakten på dom tillbaka blir för hög och han måste med ett plan imorgon.
Nu blir du misstänksam eller hur? Då visar han dej sitt pass, visitkort, katalog från företaget och en "säljarlicens" från samma företag. Han har kassar med firmanamn och allt ser helproffsigt ut men är bluff! Företaget finns för det första inte och jackorna är inte gjorda av skinn!
Om du tycker att jackorna är snygga så kan du ju köpa dom men jag kan tala om att jag vet att man kunnat sänka hans pris från femtusen för tre icke-skinn-jackor till ett tusen. Fast jag tycker det är fult att åka omkring och lura på folk oäkta jackor!
Jag googlade och hittade den här sidan. Han åker runt och jobbar över hela världen tydligen!
Skurk!

11 kommentarer:

  1. Men Lippe då, är du så lättlurad? ;)

    SvaraRadera
  2. Finns gott om sådana fula fiskar :(

    SvaraRadera
  3. Hå hå - han lurade en snubbe jag kände en gång. Jag behövde bara ta en titt på de inköpta jackorna, med vidhängande skinnsymbol, för att konstatera att skinn var det inte. Om en affär låter för bra för att vara sann så är den nog inte sann, tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Japp!! Många fula fiskar finns det! Och det var ju inte jag d som var i Linköping på en parkering ;) men en god vän råkade ut för det idag. Men h*n är ganska nöjd för han tycker att jackorna är värda drygt 300:- st. H*n känner att han lurade luraren :)

    SvaraRadera
  5. Jaha, här kör de runt o säljer motorsågar. Polisen har varnat oss genom tidningen faktiskt. Men tack för varningen, då vet man om de kommer över hit också.

    SvaraRadera
  6. Ja ja jag köper ALDRIG något ute eller vid dörren, även om priset verkar bra. Inte på telefon heller!
    Kram, Inger

    SvaraRadera
  7. Maken köpte två för 500:- häromåret. De är rätt så fina och håller bra!

    SvaraRadera
  8. fick min jacka iport från italien kostar över tusen kr jävligt snygg älskar den som 18 present:-)

    SvaraRadera
  9. Hej! Idag var han i Norrköping på Ingelsta parkeringen med hyrbil , vid rusta, ser seriös ut och bra på o snacka, akta er för att han ljuger om att han inte kan ta med jackorna på flyget, men 300 styck är dem värda för att dem ser bra ut , men inte mer.

    SvaraRadera