En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

måndag 18 maj 2015

På ett dygn

Min bilnyckel var försvunnen i tre veckor. Jag led och letade. I tre veckor.
När jag sedan hittade nyckeln utförde sonen och jag en glädjedans. Eller sonen dansade och jag gjorde några mer eller mindre kontrollerade rörelser. En timma senare ringer det en karl och säger:
- Jag vill köpa din bil! Det ringer och skriver ofta folk och vill göra det.
- Ok, svarar jag.

Så igår kväll började jag leta annan bil och ikväll står den betald och levererad på garagevägen.
Sonen och jag har typ dansat lite igen :)

Jag hade: Peugeot 406 1999 blå.
Jag har nu: Peugeot 406 2001 blå.

Vilken skillnad! Det underlättar om man är lättroad som en guldfisk.



8 kommentarer:

  1. Grattis till nya bilen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Nu ska bara kroppen rätas till och sedan ska här ut och köras! :)

      Radera
  2. Det är säker en jättebra bil! I mina öron låter det dock väldigt lika, jag menar båda är ju blå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och då kan jag fortsätta att säga: min blå Pegeooooooot!

      Radera
  3. Jag säger också grattis! Ungefär så där skulle jag också våga byta bil. Lite nyare, men gärna samma modell och samma färg. Jag är ingen bilmänniska. Att köra andra bilar än min gamla vanliga gör mig nervös.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å! Jag älskar att köra bil! Men jag hatar att köpa. Törs inte se mig omkring någonstans för tänk om det dyker upp en bil till salu och då visar det sig att jag kunde gjort en bättre affär? Fast den här gången är jag sjuuukt nöjd och glad :)

      Radera
  4. 2 årsmodeller kan göra stor skillnad, Grattis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det kan det verkligen göra! Jag gick dessutom från vanlig till "Sport" och då blir det ju lite skinn och annat extra.

      Radera